fredag 1 april 2011

lek och skola

Den slutuppgift som ska skrivas klart tills tisdag är... halvväggs klar... eller kanske ännu mera. Satt idag från 8-13.45 på biblioteket och skrev. Sen ringde Tobbe och ville ha lunchdejt med mig och barnen så det blev en snabb lunch på sallads-stället på torget såklart.

Bråttom hem klockan 13.45 för 14.30 skulle Karro komma på besök med sin son Wille. Snabbt in i duschen, ut och göra fruktsallad. Jag tror jag hann förutom att jag glömde kamma håret...

Barnen lekte och skrek och skojade. Vi drack kaffe och fruktsallad. Så... sallad till lunch... fruktsallad till mellanmål... fisk och ris till kvällsmat och nu tuggar jag på majskrokar som smakar som plast och lite majs. Vad gör man inte för att undvika socker. Det är svårt men en dag ska jag väl klara :)

Imorgon ska Matilda ha dansuppvisning inne i hallsberg på eftermiddagen. Förmiddagen ska jag tvinga med barnen för veckohandling för Tobbe jobbar hela helgen. Jag brukar kunna skona mina barn mat-handel men den här veckan jobbar Tobbe för mycket för att hinna. Det blir kompensation för det på kvällen för då ska barnen till mamma och sova över. Mys pys för barnen och lugnt för Tobbe och mig. Tyvärr jobbar han till 18 och börjar 09.00 dagen därpå men vi hinner i alla fall sova ihop :)



Matilda, Kajsa och Wille busar:


















Inga kommentarer: