torsdag 21 april 2011

Det kunde ha gått så fel... men blev så bra!

Jag sitter och förbereder inför ett paper (uppsats) som ska skrivas om några veckor. Jag ska studera barn med dyslexi och hur de upplever skolans värld med all begränsningar och möjligheter. I boken jag läser nämns att en svår förlossning oftast är orsaken till att barnet föds med utvecklingsstörning eller funktionsnedsättning av något slag. Det får mig att tänka på Kajsa. Även fast Kajsas förlossning inte var så himla jobbig i den bemärkelsen att jag fick kämpa mig igenom blod svett och tårar så var den ju minst sagt dramatisk och om läkaren inte agerat så tidigt och bra som de faktiskt gjort så kunde något gått snett med Kajsa. Hon fick tydligen syrebrist i magen och alla vet vad syrebrist i hjärnan kan orsaka. En skrämmande tanke som får magen att värka i mig när jag tänker på det. Det kunde ha gått så fel, men fasiken vad allt gick bra!


Min lilla bus-unge:










Inga kommentarer: