måndag 4 april 2011

utedag idag


Idag lyckades jag muta tandläkaren med godis för att han inte skulle laga ett hål på mig. Det funkade! Eller... jag kom dit för att jag skulle laga men när han tog en ny röntgenbild så tyckte han inte att det behövdes så jag kunde gå därifrån utan att laga. Men började med att muta... vet inte vilket som fick honom att släppa mig.Så, jag skyndade mig hem och fortsatte att plugga lite till innan jag skulle hämta mina barn. Sprang klockan 12.30 till förskolan för att hämta dem. Inte för att jag var sen utan för att jag ville ha hem dem till mig. Sjukt vad man kan sakna någon som man ser så ofta.Sen dess har vi varit ute tills nu. Det blev picknik på framsidan och sen garagestädning innan Tobbe kom hem klockan 15.30. Tur att Adam var med och kunde hålla koll på barnen när jag var uppe på vind. Senare kom Wilmer, Viktor och Gustav över och lekte. När vi lekte som mest på framsidan kom Robin och Markus med sin pappa och Matilda blev jätteglad! Ett tag var jag ensam med 8 barn varav 5 var under 4 år. De lekte exemplariskt allihopa det var mest Robin som jag var orolig över för tydligen har han blivit en liten rymmare. Usch, otäckt sånt där när man har cykelväg och bilväg så nära.När Tobbe kom hem kom studsmatta på tal och han är ju väldigt impulsaktig så han satte sig i bilen och åkte iväg och handlade en ny studsmatta. Vi hade visserligen pratat om en sån istället för pool i sommar men tanken var ju att vänta lite med inköpet. Nåväl, har han bestämt sig är det bäst att släppa iväg honom.Så alla barn och Tobbe hjälpte till att sätta ihop den. Det blev kvällsmat på stående fot och blöja på Kajsa för inte hade vi tid att gå på toa varje minut :)






























































Inga kommentarer: