onsdag 20 april 2011

blommor för våran skull

Viljan går isär hos mig om jag ska ge mig iväg och köpa lite vårblommor till två krukor på framsidan eller inte. Det är inte avgörande om jag har lust eller tid för det har jag, varför jag tvekar är samvetet i mig som säger att dessa blommor bara kommer leva i några veckor högst sen dö ut. Det har gått åt väldigt mycket för att framställa dem här blommorna och frågan är om det förstör mer än gör nytta? Blommorna skapas till oss människor och till våra plånböcker. Inte med hänsyn till miljön eller något annat liv utanför människans giriga vilja att ha det fint.

Så... blommor för min egen trevnad eller ta ner krukorna och låta det stå tomt tills blommor kommer som kanske håller sig hela sommaren? Det lutar tyvärr åt det senare.

Inga kommentarer: