torsdag 31 mars 2011

visning och spöken

Jisses vilken sovmorgon jag fick imorse. Jag vaknade till och med före barnen... när hände det sist? Klockan 6.20 slog Matilda upp ögonen och Kajsa strax därefter. Och jag kände mig pigg som en lärka. Underbart!

Men vilke kaos natt det var inatt. En piss-natt bokstavligt talat. Somnade cirka 22.30. 23.00 Skriker Kajsa rakt ut i luften vilket gör att jag hoppar till och blir livrädd. Antadligen någon dröm. Somnar om 23.30. 00.10 Vaknar Kajsa igen av ett skrik och jag ser att hon kissat ner hela sängen för att blöjan satt fel. Jaha, upp och byta rent i sängen. Och Tobbe var fortfarande ute och spelade i garaget. 01.00 kommer Tobbe in och ska lägga sig. Upptäcker att Matilda kissat i sängen vilket knappt aldrig hänt förut. Jaha, byta rent i våran säng också. Sen väckte även hon mig två gånger av ett ilskrik. Fy sjutton.

Men jag tror jag vet vad det beror på. Vi skulle på visning idag på ett hus som vi båda är så himla intresserade av men som vart med i "det okända" på tv4+ då det tydligen spökar i huset. Och jag har haft sådan ångest över det huset för jag vill ha det men fasiken om det spökar, då kommer jag ju inte våga bo där. Så nu kommer alla skratta men jag tror det var därför barnen sov dåligt inatt, för att visa att det inte är något bra boende. För att varna oss. Mmm jajamänsan. Men vi är fortfarande intresserade.

Så skulle jag jobba idag fast jag egentligen behöver plugga. Men det behövs pengar i våran kassa. 7.30 till 14.00 sen var det visning klockan 15.00. Väl hemma väntade besök som ville komma in och leka med barnen och det passade bra då barnen var rastlösa.

Nu är det dags för plugg återigen för jag spenderade pluggtiden med att jobba vilket gör att jag får spendera fritiden till plugg. Mmm surt.

Inga kommentarer: