onsdag 20 april 2011

kissande pojke

Så var det kväller och Matilda tittar på Babar, Kajsa sover och jag ska sätta mig med en bok och lite te tänkte jag. Idag på eftermiddagen har det varit folktomt här på tomten vilket det var väldigt länge sen det var sist. Jag hade varken bokad besök på gång eller oväntade gäster som kom förbi. Somliga säger att det kan vara bra att vara själv ibland men det vet jag inte om jag håller med om. Så mina vänner, kom gärna tillbaka snart, det är tomt utan er :)

Kajsa har blivit snorig och i morgon skulle vi ha grillat med Camilla och hennes familj. Jag hade sett fram emot det besöket så länge för det är så mysigt att träffa den familjen. De stärker mig och min självkänsla, speciellt Camilla, antagligen utan att veta om det. Men med Kajsa som är snorig och deras yngsta som också är hängig är det nog bäst att vänta lite. Förhoppningsvis har vi tid snart igen att ses.

Jag har börjat greja i trädgården och varje år så har jag en dröm om att min trädgård ska bli komplett och kännas färdig. Inte färdig på det sättet att det inte finns något ogräs att rensa utan mera att helheten ska se ut som den bilden jag har i huvudet. Men varje år är det tidsbrist och pengar-brist som stoppar mig. Tråkigt.

Förresten... det jag skulle blogga om från början ju... när jag skulle gå förbi förskolan på eftermiddagen för att hämta en jacka gick jag förbi en massa barn som lekte. Där sprang en pojke, ca 5 års åldern iväg och stallde sig i ett hörn och skulle kissa. Jag såg inte vad han skulle göra förens en fröken springer skrikandes "-MEN (...) VAD HÅLLER DU PÅ MED!!! DITT LILLA ÄCKEL DU FÅR JU INTE KISSA DÄR FATTAR DU VÄL???? Jag blir så förvånad av frökens reaktion och hennes sätt att prata att jag vände ryggen åt och gick. Varför gjorde jag det??? Min känsla var att gå fram och undra vad sjutton hon höll på med, varför gjorde jag inte så??? Ibland är jag en sådan idiot! Tänk om det där vore min dotter som hon skulle ha skrikit åt!

Okej... jag vet att det inte var ok av den där killen att kissa där. Det kan vara barn som leker och självklart ska de gå in och kissa. Men det fröken har glömt att tänka på är att antagligen får den här killen kissa ute för sina föräldrar på sin tomt. Killen tänker på detta och tror att det även är ok där ute. Tanken var inte fel om han nu blivit uppfostrad så. Men fan för att få den reaktionen utav en fröken. Fy fan, varför gjorde jag inget för???

Inga kommentarer: