onsdag 20 april 2011

demonstration

Onsdag idag... onsdag. Krogkväll för vissa men vardag för dem flesta. Idag skulle barnen klä ut sig till påskakärringar på förskolan så när Tobbe kom hem efter att ja jobbat natt var det bara att sätta sig och måla. Barnen var sura och griniga efter en värdelös natt.

Igår började jag rensa rabatten för första gången i år och vilke sommarkänsla som kom då! Barnen ville vara med så de gick in och hämtade varsin sax för att börja klippa. Det jobbiga är att de inte vet skillnaden mellan blommor som inte ska klippas ner och blommor som ska klippas...

Jag känner mig stressad över skolan och hemmet och det som borde fixas. Vi åker till Paris om några veckor och jag ser fram emot den resan så himla mycket! Men det är också den som stressar mig för att vara borta från skolan i en vecka betyder en veckas arbete som jag ligger efter på. Jag försöker jobba igen lite innan men det mesta är grupparbete vilket jag inte kan göra så mycket åt nu. Men det är bara skola. Och om jag skulle få ett G bland alla mina VG så spelar det kanske inte så stor roll. Faktiskt. Sänk kraven! Det är svårt.

Igår var jag och barnen på demonstration. De ska ta bort en massa pengar från skolan i kumla och detta hade ordnats en demonstration på torget mot detta. Jag, barnen och våran trogna kille Adam var där med sina två vänner. De hade gjort en jättefin skylt där det stod "mera lärare" eller liknande på. SVT var där och blev imponerade så vi kom med på tvärsnytt. Duktiga var dem också. Lilla Adam som var så liten när vi först lärde känna honom gick på sin första demonstration igår :)

Nehepp... ingen återvändo. Nu är det kaffe och plugg som väntar!

Inga kommentarer: