tisdag 19 april 2011

löparrunda

I söndags när jag och Kajsa kom hem från Norrköping var vi rätt sega båda två. Jag har tydligen, utan att jag märkt det, blivit väldigt beroende av min egen kosthållning och rutiner under dagarna vilket märks när jag åker hemifrån. Men jag klarade mig utan godis eller kakor även på resande fot vilket jag är stolt över :)

Så när vi kom hem ville Kajsa måla trappen som Tobbe byggt för att komma upp på studsmattan. Jag lyckades leja bort Matilda till grannen och tog med min Kajsa för att börja måla. Det började bra med knappt inget kladd alls men som det alltid gör så slutade det i katastrof. Men det blev målat i alla fall, det var ju målet :)
Så på kvällen började det krypa i mig för att jag inte tränat på flera dagar. Så jag lämnade Tobbe med barnen och gav mig ut på en 8 km runda. Men så råkade jag svänga höger när jag skulle svänga vänster så när jag kom hem hade jag avverkat 2 mil istället.

2 mil på 2 timmar och 5 minuter. Jag klarade det!!!

Mitt mål har varit att orka springa två mil och då var inte tiden jag gjorde det på så viktigt. När jag nu kom hem och mätte min runda blev jag mer än glad. Så himla nöjd helt enkelt :)!

Inga kommentarer: