torsdag 28 april 2011

Tobbes rutiner är inte mina rutiner.

Torsdag och idag är det skola mellan 9-17.00. Tobbe vaknar förhoppningsvis runt lunch och ska då hämta hem barnen. Jag vill också vara med :(

Igår när jag var i skolan hela dagen var Tobbe ensam hemma med dem. Det brukar alltid bli lite extra mycket när han är ensam med barnen och jag inte styr upp allting men igår var nog höjden av allt. Jag är en ganska kontrollmänniska. Det ska vara mat på samma tider, sova på samma tider och mellis exakt 14.30. Det är för att jag själv blir lite smått galen om jag inte kan hålla dem tiderna. Tobbe däremot kan gärna skippa både frukost och lunch och kanske ta sin första tugga energi runt 15.00. Det är helt galet men han är också lite galen. Och om han känner att det är ok blir det självklart svårt för honom att hålla tiderna för barnen. Vilket jag får panik på. (Vilket jag inte borde få panik över).

Så igår iaf. De åkte direkt till Bauhaus för att handla brädor. Vidare till leksaksaffären för att kolla på leksaker. Vidare till marieberg för att åka hissen upp och ner ett antal gånger. Och så vips... var klockan 13.00 och de skulle ha ätit mat klockan 11.30. Oj då tänker Tobbe och drar in till McDonalds. Barnen HATAR hamburgare men han älskar ju det... så då måste hans barn också älska det.. vilket resulterade i att de åt pommes sen var den lunchen avslutad.

Och Matilda ville åka mera hiss. Och sen rulltrappan... och sen en massa annat... tills Tobbe hade glömt bort att de skulle ha sovit klockan 12.00 vilket var ett tag sen.

Hur som helst... det jag vill säga är att om jag hade varit med hade jag fått panik för längesen och antagligen tjurat för att tiden var för sent för allting och allting bara blev fel. Det konstiga var att både Tobbe och barnen var så otroligt nöjda över dagen när de kom hem och ville berätta allting de varit med om.

...kanske är det jag som borde ha lärt mig något av det här?

Inga kommentarer: