måndag 11 april 2011

vad lätt det är att snacka skit

så... utedag som alla andra som kan njuta av vädret och inte blir hindrad av något annat. Men imorse var det skola. Jag har min minigrupp som ses lite innan varje seminarie för att diskutera lite om litteraturen som ska läsas. Idag satt vi innan vi började och så började snacket.. skitsnacket... om andra såklart. Vad lätt det är att snacka skit om andra! Varför gör man så? Varför är man så snabb att döma andra människor? Och så när den personen kommer innanför dörren slutar man snacka och låtsas som inget har hänt.

Jag går enligt ett joggingschema som jag börjat följt och den här veckan ska jag springa vääldigt långt! Jag har det i tankarna hela tiden och även fast det är frivilligt har det blivit en jobbig sak. Jag vill ju så gärna klara det men samtidigt är jag skraj att jag inte ska orka. Och Tobbe går här hemma och tjurar över att vi inte är miljonärer och att han vill så mycket men inte hinner och så vidare. Såna problem som vi alla har ibland men just idag verkar det ha fastnat hos honom. Han vill bygga trädäck men det kommer kosta för mycket pengar för det trädäck han vill ha.

Sånt är livet hos oss just nu. Nu ska jag njuta av min kopp te och bara vara nöjd över den jag är ett tag :)

Inga kommentarer: