torsdag 14 april 2011

utslag tyvärr

Jag ska försöka skynda mig igenom 30 sidor litteratur innan jag måste packa in barnen i bilen om 45 minuter. Jag har fått tid för Kajsa på vårdcentralen då svullnaden fortfarande inte gett sig och imorse var hon prickig i ansiktet och halsen. Jag antar att det är en allergisk reaktion. Det skumma är att hon klagade på kli i örat hela tiden.

När jag ringde till vårdcentralen i morse frågade hon mig varför jag inte ringde för två dagar sen när svullnaden kom? Jag blev helt ställd och visste inte vad jag skulle säga. Jag kände mig helt värdelös som mamma, som om jag inte bryr mig om mina barn utan bara ignorerar dem. Jag har inte ringt för jag tänkte att svullnaden skulle försvinna och eftersom hon inte har någon feber (läkare är alltid så fixerade vid just feber) och hon äter och dricker och leker som hon brukar så tänkte jag avvakta. Men tydligen var det fel. Nästa gång får Tobbe ringa så får han stå till svars för allt vi gör fel enligt sjukvården.

Jag har så svårt att koncentrera mig bara när jag känner mig stressad. Ingenting fastnar i huvudet och jag har bara barnen i tankarna hela tiden. Det blir till att läsa i helgen verkar det som.

Inga kommentarer: