tisdag 5 april 2011

utedag och träning

Full fart utomhus idag igen. Vad härligt livet är!

Klockan 7.30 ringde det på dörren hos oss för då skulle det komma två snickare och fixa lite snygga detaljer i köket. De är väldigt förtjusta i att prata och gillar Tobbe när han spelar gitarr så det blev mycket fika och många raster men snickare är alltid snickare... Klockan 11.30 var de härifrån. Arbetade kanske totalt i 2 timmar, resten var raster :) Roliga dem där :) Adam kom över runt 10-tiden och då var vi på väg ut till studsmattan.

Så var det dags för lunch och det blev lite fisk med lite sågspån och spikar. Sen skulle Kajsa i säng och Matilda skulle minsann inte sova. Så slocknade hon i alla fall klockan 14.00, lite för sent men men. Jag passade på att ge mig ut och springa när Kajsa sov och det var så skönt att få rensa hjärnan lite. Jag fick tips av grannen en ny runda som var så himla rolig! Den ser jag fram emot att få testa igen. Det finns en mindre och en längre sträcka och jag sprang den mindre. 4,8 km på 28 minuter var ju inte precis mitt bästa men jag är nöjd.

Mitt i allt stök med hantverkare, barn och kompisar så skulle ett arbete lämnas in i skolan och jag hade lite kvar att skriva. Men jag hann i god tid, nu är det bara att vänta på resultatet.

Sen fortsatte vi med studsandet och sen kom Wilmer hem från förskolan. Då fick barnen ny energi och lekte ett tag till. Sen kom regnet och vi gjorde som man brukar göra på midsommar; in med alla möbler och kläder och rusade in i köket. Där blev det mera lek med Wilmer och Adam och de har så himla roligt ihop. Adam är lite för stor för att leka med bilar men han är perfekt för att dra isär småbarn som bråkar :)

Så kvällsmat blev pannkakor som det har varit så mycket tjat om. Och två små skitiga ungar hamnade i badet efteråt. Nu är dagen snart slut och jag börjar bli redo för sängen. Det bränner i ansiktet, jag tror den lilla sol som fanns idag lyckades lysa mig i ansiktet :)

.. och angående att köpa hus. Min kära sambo har bestämt sig för att det aldrig blir hus med källare. Och inte vill han ha trähus heller. Mina krav på hus är att det ska vara ett trä hus och jag älskar källare. Hur ska det här sluta?

Inga kommentarer: