torsdag 7 april 2011

Geggamoja


Dagarna flyter samman så jag minns inte längre vad jag gjort och inte gjort. Men det är helt sjukt vad jag njuter av mitt liv just nu!

Igår var ju som sagt en dålig dag för Matilda vilket visade sig hela dagen. Jag lämnade dem 8.00 på morgonen men för att det gick så dåligt åkte jag och hämtade dem igen klockan 10.00. Så det blev en kort stund men jag hann göra klart det jag skulle göra för dagen innan jag hämtade dem. Väl hemma var Matilda vrång och tjurig och trött om vart annat. Jag tog cykeln och cyklade in till kumla med barnen för att handla en cykelkorg, cykellås och flagga till Matildas cykel vilket gjorde att hon blev lite gladare efteråt. Men hennes ångest över förskolan höll i sig fram till kvällen när vi låg och pratade om det.

Så på eftermiddagen kom det besök bestående av Wilmer, Gustav, Viktor och Adam. De studsade lite, lekte lite och geggade en hel del i vattnet. Senare kom Wille förbi och ville leka. Matilda blev jätteglad av att se honom, det var kul att se hennes glada min igen :)De lekte otroligt bra ihop och grävde, geggade och hoppade tillsammans i flera timmar. Det var jättekul att se.

Framåt 17.00 skulle Tobbe sova inför natten så då skickade jag hem alla barnen så vi kunde åka till mamma och Sune. Jag hade köpt frön som skulle sättas och tänkte hon kunde hjälpa mig med dem. Det är himla smidigt att göra det där och framförallt så blir det av att göra det, vilket det är svårt att få tid till att fixa här hemma. Efter lite bökande i jorden gick vi in och åt kvälllsmat sen var det dags att åka hem för Matilda var helt slut. Hon hade inte sovit middag och att vara tjurig en hel dag tär på energin :(

När jag kom hem vaknade Tobbe så då hann jag umgås lite med honom också innan han skulle jobba.










Inga kommentarer: