fredag 18 mars 2011

gårdagen i korthet


Igår var dagen då det började tråkigt men slutade roligt och det är väl det som är det bästa :)

Skola på morgonen. Vi skulle diskutera och det enda jag kunde tänka på var att få åka hem för solen sken och jag var trött. Men någon diskussion blev det iallafall för läraren var mer än nöjd :) Sen fick jag reda på betyget från förra delkursen och det blev VG på alla uppgifter jag gjort. JIPPI!!!! Hem och äta mat sen var det bara att fortsätta att läsa.

Tobbe hade redan hämtat barnen då han vaknade tidigare idag så det var ju skönt att slippa det. När barnen vaknade var det strålande sol ute och inte kan man gå in då. Så vi ringde Matildas kompis Ludde och kollade om han ville med på en cykeltur in till torget och äta glass. Det verkade som han vågade sig på en tur utan mamma...

Så vi kom och hämtade honom och till en början var han skeptisk mot att sitta i cykelvagnen men typiskt nog slutade dagen med att de bråkade om vem som skulle få sitta där först. Typiskt barn. Vi hade en så trevlig tur och Matilda passade på att leka för fullt med sin kompis. De lekte kurragömma flera gånger och sen skulle de gräva efter en skatt i snön och sen var det glass och sen.. ja jag kommer inte alls ihåg vad de lekte. Kajsa följde med så pass mycket hon kunde men det var svårt när det var hennes tur att jaga busungarna :)

Sen var det dags att åka hem och det blev vilda protester. Ingen ville åka och framförallt inte Ludde. Utan att säga det till honom blev jag riktigt glad inombords för det är väl det bästa beviset på att de haft roligt? Sen känns det skönt när han känner sig tillräckligt stark för att säga ifrån och säga vad han vill även fast hans föräldrar inte är med. Han har blivit en tuff kille lilla Ludde!!

Efter att ha lämnat honom hos mamma Camilla cyklade vi fort hem för att släppa av Tobbe. Han skulle sova inför natten och jag skulle lämna barnen hos mamma för att åka iväg på en kvällskurs mellan 18-21. Känns så tråkigt att behöva lämna dem igen när jag redan gjort det på förskolan men de verkade inte bry sig särskilt mycket. Vilka glada barn när de fick se mormor!!

När jag kom och hämtade dem låg Kajsa och sov och Matilda somnade i bilen. De verkade väldigt nöjda med dagen!

Inatt fick kajsa sova i sin säng. Vad skönt det var!! Klockan 04.00 väckte hon mig och ville gå upp. 04.30 somnade hon i min famn och 05.00 vaknade jag av att Matilda skrek högt och och gråtandes MORMOR!!! VAR ÄR MORMOR!!! Tydligen hade hon inte fattat att hon hade kommit hem och mormor inte var kvar. Så efter några minuters gråtande var det bara att gå upp för då var ju även Kajsa vaken. Bolibompa hade inte börjat än så det blev bolibompa på datorn klockan 05.15 på morgonen. JIPPI!





































Inga kommentarer: