tisdag 22 mars 2011

pyssel och dans


Det var sexuella övergrepp på barn på tema idag i skolan och jag gick därifrån med en klump i magen och en ilska över vissa människors beteende.
Hem och kramade om mina sötisar så mådde jag genast bättre. Idag sov Kajsa till 06.02 vilket var över 06.00 så då sken jag upp som en sol och kändes som jag sovit i 24 timmar. Vilken skillnad det gör!

Hem och la mina barn för Matilda skulle på dans idag så då var det bäst att hon skulle få sova lite. Tråkigt att dansa när man är trött! När jag och Kajsa hade lämnat henne tog vi en mysig promenad till biblioteket för att lämna tillbaka några böcker. Kom på att vi fortfarande inte vänt på vagnen så Kajsa sitter framåtvänd istället för mot mig. Komiskt för när Matilda var liten var det något vi knappt kunde vänta med att göra, det tydde på att vi hade fått en stor tjej :)

När jag skulle hämta henne var hon inte så värst nöjd. Hon har faktiskt inte varit så nöjd de senaste veckorna varken för Bamse gympan på måndagar eller dansen på tisdagar. Idag pratade jag med henne och frågade varför hon inte var nöjd. Kom fram till, när jag lyssnade mellan raderna, att hon inte ville vara utan Kajsa utan att hon skulle vara med henne på dansen. Jag har inte märkt att de har blivit så tajta med varandra att Matilda nu inte kan vara utan henne. Här hemma leker de alltid väldigt tätt nära varandra och på förskolan vet jag inte hur de gör men där är de ju på samma avdelning. De har båda blivit väldigt beroende av varandra vilket gör att Matilda blir osäker när inte hon är med. Det är gulligt på ett sätt men samtidigt känns det som jag måste försöka jobba bort den känslan. Vet inte alls vad som är rätt här.

Väl hemma satte vi igång och pysslade, först med papper och sax och efter maten blev det halsband till oss alla. Kajsa var så duktig, hon satt i en timma och koncentrerade sig på att trä på de små pärlorna på snöret. Matilda gjorde också fint halsband.

Sen vaknade Tobbe och skulle förbereda sig inför att jobba natt. Det blir så knäppa tider man får umgås som familj när den ena jobbar skift. Men vi är ju vana :)

Nä nu är det desperate housewife tror jag.







Inga kommentarer: