tisdag 29 mars 2011

jobb och träning

Igår var det mys på hög nivå på morgonen. Eftersom jag inte började jobba förens klockan 9.45 hann jag och barnen mysa framför tv:n, läsa böcker och pärla lite innan det var dags för mig att åka. Det kändes skönt att hinna träffa dem lite innan jag skulle försvinna. Tanken var att mitt arbetspass skulle vara 9.45 till 13.00 men som alltid när jag kommer till den skolan vill de att jag ska stanna längre. Så direkt när jag kom innanför dörren kom fritidspersonalen och frågade om jag kunde komma till dem efter jag slutat och stanna till 17.00. Ja, jo det gick ju bra. Tobbe var ledig hela dagen så barnen var ju ändå hemma. Jag hade sett fram emot lite mys med familjen men när jag ändå var där kändes det som jag kunde arbeta lite mera.

Senare innan lunch kom idrottsläraren flåsandes mot mig och undrade om jag kunde ta hennes lektion efter lunch för hon var tvungen att åka iväg. Så efter lite pusslande blev jag "engelsklärare" på morgonen, "svenska lärare" på förmiddagen, "idrottslärare" på eftermiddagen och "fritidslärare" framåt kvällen. En fartfylld dag men himla rolig!

När jag kom hem var jag helt slut. Matilda skulle till Bamsegympan och Tobbe skulle skjutsa henne. Men jag hade inte sett barnen på hela dagen och ringde och kollade om inte jag skulle skjutsa henne istället. Där fick jag ett nej och min älskade sambo tyckte jag skulle hem och ta det lugnt för en gång skull.

Väl hemma var det alldeles för tyst för att jag skulle kunna slappna av. Så jag tog på mig gympaskorna, musik på högsta volym och sprang för att möta familjen efter gympan. Till min förvåning hann jag ända fram till Hallsberg och till parkeringen innan de slutade. Tobbe blev stum när han fick syn på mig :) 8,3 km på 47 minuter och jag var illröd i ansiktet när jag satte mig i bilen :)

Sen glömde jag stretcha... fy mig och jag får skylla mig själv idag!

Inga kommentarer: