söndag 20 mars 2011

solsken igår

Igår gick vi ut klockan 9.00 på morgonen och gick inte in igen förens klockan var 16.00. Vilket underbart väder! Jag kan bara inte gå in när solen skiner så här fint utan då får städning och allt annat skit vara så familjen kan njuta!

På förmiddagen åkte barnen i pulkabacken och sen cyklade vi ivöäg för att slänga lite skräp. När Tobbe vaknade vid 13.30 så sov barnen så det blev ett lugnt uppvaknande för hans del :) Sen blev det en cykeltur till ICA för att komma ut lite. Jag har lätt för att bli rastlös om jag stannar på en plats en hel dag. Tyvärr måste jag då ta mig någonstans och det räcker gott och väl med en tur in till kumla för att jag ska bli nöjd.
Igår kväll hade Tobbe och jag mys i soffan med ost och kex och filmen Little Fockers. Den var rolig men ibland blev det lite jobbigt pinsamt. Den första filmen är strålande och den här var väl inte lika bra men helt klart sevärd. Det var evigheter vi kollade på film ihop då tråkiga jag inte tycker det är så himla roligt. Här kommer rastlösheten in igen och jag vill bara röra på mig efter en timme i soffan. Men mysigt var det :)

Imorse kom Kajsa in klockan 05.09 med gosedjur under handen för att sen börja prata och sjunga och krångla. Då blev Matilda väckt och det var bara att gå upp. Igår fick Kajsa bara sova 45 minuter fast hon brukar sova 1,5 timma men det verkade inte göra någon skillnad tyvärr. Efter 6.00 går jag gärna upp men inte klockan 5. Här saknar jag när hon ammade då det bara var att amma när hon vaknade så somnade hon snabbt om igen :)

Inga kommentarer: