söndag 6 mars 2011

Dop idag!

Sambon sover och barnen väckte mig klockan 05.15. Dagen blir så sömnig när de väcker mig vid den tiden. Långsam på något sett.

Kajsa har visat stort intresse vid att sluta med blöja, i det här fallet känns det mer som vi inte är redo för det. Hon vägrar att sätta på sig blöja men när vi ska åka någonstans eller gå ut så vill jag ändå ha lite skydd utifall att. Här hemma är hon så duktig och säger till själv när hon ska kissa. vi tänkte låte det gå som det går och sätter gärna på henne blöja när hon vill för att hon sj'lv ska få bestämma. Med Matilda gjorde vi inget väsen alls av att sluta med blöja utan det var hon själv som sa ifrån. Det blir så mycket bättre då om de får bestämma själva.

Idag väntas dop på eftermiddagen. Det ska bli så mysigt och jag har sett fram emot den här dagen länge. En av mina bästa kompisar ska döpa sin lilla Lova och att få vara med på deras dop är en stor ära.

Men innan dess ska jag färga håret på sambon. Han färgade för några veckor sen vilket blev resultatet orange. Inte så snyggt. Så nu hoppas jag på lite mörkare färger. Igår var jag på marieberg och skulle handla lite kläder till barnen och en ny BH till mig. Brukar alltid handla på Twilfit eller vad det heter för de har så himla bra personal där. De servar en med nya storlekar och säger vad jag passar i. Sen följer de med in i provhytten när man är färdig för en egen bedömning. Endel skulle säkert tycka det är jobbigt men jag känner att personalen är så proffsiga att de hanterar situationen mycket bra. Sen får man en BH som man vill ha.

Nåväl, ska jag städa eller vänta tills sambon vaknat?

Inga kommentarer: