söndag 27 mars 2011

scrapping igår och mässa idag.

Nu har äntligen helgen anlänt som jag längtar så efter!

Igår tog jag upp barnen och myste med dem extra mycket innan jag väckte sambon för att åka iväg och scrappa en hel dag. jisses vad roligt jag hade det! Vi kom dit vid 10.00 och hade två avbrott för mat och fika tror jag sen var det scrapping på en och samma stol till 20.00 på kvällen. 10 timmar satt jag och bara njöt! Det där är som balsam för själen eller vad brukar man säga. Jag blir så glad efter en sådan här dag och känner att jag får ny energi långt framöver!

Tobbe fick påringning av grannen och undrade om de skulle grilla korv tillsammans på lunchen och det kändes så himla skönt för mig och veta att han inte skulle behöva vara ensam med barnen en hel dag. Så 10.00 var han där och de åt korv, snackade och lekte med barnen. Efter lunch blev han bjuden på kvällsmat hemma hos dem och den där spagettin och köttfärssåsen pratar han fortfarande om. Den var tydligen magisk fick jag höra ungefär 30 gånger igår. Konstigt, magisk har han aldrig kallat min mat förut! :)

Så för honom blev det en heldag med lek och prat hos Lars och för mig en heldag med hans sambo. Eller fru.. eller hur var det nu igen...

Nu ska jag packa iordning inför resan till Karlstad och barnmässan. När Kajsa vaknade och började killa mig under tårna kollade jag på klockan och fick till min glädje se att klockan var 6.40. Hjälp vilket sovmorgon tänkte jag! Tills jag kom på att jag ställt om klockan igår och den egentligen bara är 5.40. Suck upp tidigt igen. Skitungar!!

Sen en sak till... det var lotteridragning igår och jag vann högsta vinsten!!!! Högsta vinsten!!!! Det var en scrappingväska som är värd ungefär 1200 kronor. Helt otroligt!!

Inga kommentarer: