onsdag 30 mars 2011

skola och lek och bus

Jaha en snabb åktur till skolan idag för jag hade 95 sidor kvar att läsa innan seminariet skulle börja klockan 10.00. Jag hann :) Efter skolan åkte jag hem för att plugga lite mera, eller det var tanken i alla fall, men där stod Tobbe i hallen och inte sjutton kan man plugga om han är vaken. Då är det så svårt att låta bli att följa efter honom och prata om dagens alla funderingar :)

Barnen blev hämtade klockan 13.00 eftersom jag slutade 12.00 (Och Tobbe egentligen skulle sova) så Kajsa sov i vagnen när Tobbe hämtade hem dem. Matilda fick vara vaken för hon var så himla spänd inför lekträffen med Ludde klockan 15.00. Klockan 14.00 var hon redo att åka och hade redan packat sin väska.
Jag hade förbjudit Camilla att ta fram annat än kaffe så det var tur att hon lydde. Att fika med vänner kan vara lika roligt med eller utan kakor och om det inte finns några kakor framme saknar jag dem inte heller. Så det är lika bra att låta bli.

Vi hade en mys-pys stund hon och jag i soffan och barnen hade myspys uppe i Luddes rum. Precis som det ska vara. Det är så skönt att komma dit och bara vara ibland, kunna prata av sig om det man tänker på och sen åka hem och fundera på vart de senaste timmarna tog vägen.

Nu väntas det plugg för mig. Det blir att spela in Greys Anatomy. För konstigt nog ligger jag lite i senaste laget då slutuppgiften ska vara inlämnade på tisdag och jag ska jobba imorgon. Det är dags att börja med den NU!



Lillasyster till Ludde, Lova:















































Kajsa har hittat till badrummet :)



















Matilda och Ludde busar:
















Inga kommentarer: