måndag 7 mars 2011

en far hon dit... en far hon hit...

Så bra dag idag när allting gick enligt planerna och ingenting blev fel. Men ändå har jag gått med en klump i magen sen lunchtid att någon är sur eller besviken eller arg på mig... kan inte riktigt komma på vad det är men det känns som jag har gjort något fel hos någon. Får ta och drömma lite om det där tror jag, då brukar jag komma fram till svaret.

Plugg i förmiddags vilket avbröts av att sambon vaknade runt lunchtid och var pratsugen. Det är ju sällan svårt att övertala mig så han fick sitta kvar och prata ett tag till :) Sen skulle barnen hämtas klockan 12.00 och Kajsa sova. Jag satt och klurade ut hur jag skulle göra i sommar med ekonomin medans Matilda pratade på om varför himlen är blå och om hon skulle få skägg någon gång och vem som bestämmer om det ska regna eller inte. Hennes funderingar är så underbara och finurliga så snart nåste jag spela in hennes samtal hon har.

När Kajsa vaknade var det dags att pricka av den långa listan med "måste fixas IDAG- saker" två timmar senare skulle Matilda på bamsegympa. Jag tog min lilla dotter till biblioteket enligt våra vanliga rutiner och satte mig ner med en spöket laban bok och en dotter i knät. Sen var det ilfart till gympan så man inte missar den obligatoriska närvaron när Matilda är färdig. Dumt att ändra på så bra fungerande rutiner. Hem, äta mat, städa... ja ni vet. Tråkiga vardagssysslor. Nu ska tandborsten in i munnen snart och jag sova för även fast klockan bara är nio tänker jag ignorera den och följa mitt humör istället.

God natt!

Inga kommentarer: