fredag 18 mars 2011

kris på förskolan

Det kändes tungt att lämna barnen idag när jag mötte en stressad vikarie som berättade att all ordniarie är antingen sjuka eller har semester så det är två vikarier idag varav ena aldrig vart där förut. Jag gick därifrån med en olustig känsla i magen och ville bara ta med dem hem igen. Dagen skulle tyvärr inte gå ihop då för skolan måste fortfarande göras så jag fick snällt lämna dem där i tre timmar. Sen är det ju inte säkert att de hade det illa där inne. Tror nog säkert att barnen passade på att hitta på en massa bus nu när reglerna var som bortblåsta. När jag hämtade mina barn var de nöjda över dagen fast man kan fortfarande sällan få något vettigt sagt ur deras munnar. När jag frågade Matilda om de varit ute idag sa hon nej men alla hennes kläder var i torkskåpet och sen frågade jag vad de hade ätit och hon sa korv och pasta fast maten var något helt annat. Så hennes ord är inte alltid överensstämmande med verkligheten.

Nu tänkte jag ta det lugnt ett tag innan barnen vaknar om 20 minuter. Enligt en bok räcker det med att träna 15 minuter om dagen för att uppnå en bra effekt så det kanske är något jag BORDE göra men tror jag tar mig en chokladbit istället :)

Inga kommentarer: