torsdag 24 mars 2011

Lite bus och mys och träning

Idag jobbade jag för att få ihop lite pengar inför alla vårkläder som ska handlas. Jag hade redan läst boken som skulle läsas inför i morgon och uppsatsen som ska skrivas på får jag börja på lite i helgen. Det ger väldigt mycket att hoppa in lite extra då och då som lärare, dels för pengarna men också för erfarenheten. Sen är det ju alltid bra att synas när man ska börja söka jobb sen.

När jag kom hem fick jag panik av att vara instängt i 7 timmar så då klädde jag på mina barn och min sambo och vi tog med lite picknick till lekparken. För en gång skulle fick de en kaka med sig i brist på annat annars brukar det mest bli frukt som picknick. Jag har så svårt att komma på något bra och nyttigt att ta med mig!


































När vi kom hem mötte vi Wilmer och Gustav och de ville med in och leka lite. Senare kom också Adam. Det blev en massa pyssel och bus och sen satte Tobbe igång och tränade framför Wii fit. Med 5 barn omkring sig satte han igång att springa och boxas. Bra gick det tror jag, han var iaf svettig efteråt. Och som jag har tjatat om att han ska börja träna! Så kom han idag och sa att han kände sig som en helt annan människa efter de här två dagarna av träning. Ja men det är ju det jag försökt sagt i fem år!! Typiskt envisa Tobbe :)

Inga kommentarer: