onsdag 2 mars 2011

schemat för dagen

Nu är det mest trötthet här hemma. Vet inte vart den kommer ifrån. Började väl för ett par dagar sen och jag bara sover och sover men blir bara tröttare och tröttare. Nu är det dags att se över kosten och träningen tror jag!

Idag är det BVC för Kajsa. Tiden är 9.00 och det är ju inte så att jag är hemma och mammaledig numera så jag vet inte hur det är tänkt att det ska funka. Kommer få lämna barnen runt 10.00 sen skynda hem och läsa lite sen kommer min kära far och hälsar på 13.30. Det ska bli kul att se honom, det var väldigt länge sen och sen har jag hittat några kort som är hans och som jag tror han kommer bli glad över att få se.

Senare ikväll är det styrelsemöte för föreningen som jag bor i. Den är inne i stan så det kommer nog ta ett tag innan jag kommer hem tyvärr.

Annars läser jag en bok just nu om hur viktigt det är att bemöta barn på rätt sätt när de är små. Man gör så mycket "fel" hela tiden enligt nya experter och det är så svårt att känna sig bra när man läser böcker. Detta är ju en studenlitteratur som handlar om hur förskolepersonal kan hantera barn som inte kan hantera sin ilska. I alla fall så har sättet här hemma ofta varit att distrahera när barnen har slagit sig och det inte är av så farlig karaktär. Detta ska man tydligen inte göra utan bekräfta smärtan och sätta ord på varför dem gråter istället. Det finns många förklaringar och orsaker till detta varför och det är väldigt intressant att läsa. Får se om det fungerar i verkligheten.

Nu är det bolibompa så jag ska passa på att fortsätta plugga lite :)

Inga kommentarer: