fredag 25 mars 2011

lite sammanfattning

I morse var det rea på polarn och pyret för alla medlemmar klockan 8-10 inne i marieberg. Så när jag klätt på barnen och gjort i ordning mig själv väckte jag Tobbe för att hinna dit innan skolan. Det kändes mycket konstigt att shoppa klockan 8.00 på morgonen! Men hittade ett par galonbyxor, två mössor och ett underställ till Matilda. Sen slank det med ett par strumpbyxor också.

Sen bar det iväg till skolan för att gå på seminarie-träff. Jag var inte alls motiverad då jag visste att min familj var i marieberg och väntade på mig så tiden gick väldigt sakta i klassrummet. När jag väl slutade sprang jag till bilen. Egentligen är det lite sjukt att jag springer för att inte missa några sekunder att umgås med min familj som jag faktiskt ser varje dag :)

När jag satt i bilen kom jag på att mamma också var i marieberg så jag ringde och bjöd med henne på lunch med resten av familjen. Det slutade med att hon bjöd oss på mat. Fy vad dyrt för henne men å vad gott för oss :)

När bilen styrde mot kumla kom jag på att det var fredag och veckans mat-handling inte hade blivit gjord. Typiskt. Det var inte vad jag kände för just då! Men det var bara att rusa in och rusa ut. Jag försöker slå rekord varje fredag som jag är där för jag är sällan längre motiverad till att handla mat.

Och till kvällen blev det först morotssoppa och sen våfflor så klart på själva våffel-dagen!

Nu är grannen över och Tobbe och Fredrik dricker öl och snackar i köket. Jag måste packa inför imorgon för då åker jag och två tjej-kompisar till laxå för en heldag med scrapping. Jisses vad roligt!!!

Inga kommentarer: