tisdag 9 augusti 2011

varför ska alla spy ut idiotiska kommentarer till mig för????

i morse skulle Kajsa till tandläkaren. 8.10 var tiden bokad och då vi normalt är uppe klockan 6.00 så skulle det inte vara några problem. Det blev det inte heller.

Så var vi framme i tid och besöket gick utmärkt. Kajsa la sitt ansikte mellan mina bröst och skulle bestämt INTE visa sina tänder. Men tandläkaren lyckades lura henne och tänder fick hon se till slut. Så skulle besöket avslutas och fram kom en skål med olika tandborstar till Kajsa för att hon varit så duktig (?)

-Titta, vi har fina ROSA tandborstar också! Säger tandläkaren till Kajsa.
Vad ger det henne för hint? Jo Kajsa, den rosa tandborsten är den enda rätta förstår du. De andra är fel att ta. Du är tjej, de andra färgerna är för killar. Mmm, så nu lyckades jag sätta dig på rätt plats också. Mm bra gjort lilla tandläkaren!

Och igår skulle Tobbe köpa ny mobil. Försäljaren pratar på och ska visa den senaste, absolut bästa mobilen.

-Tyvärr finns den bara i den här röda färgen men den påminner lite om en ferrari så då är det kanske helt ok :)

-Som om färgen skulle spela någon roll på vilken ägaren är till telefonen?? Ryter jag till och ser riktigt sur ut.

-Nej men ja tänkte bara så han inte tror att han förlorar sin manlighet, färgen är ju faktiskt samma som ferrari bilar (återigen).

-Ja men då är det ju helt plötsligt ok. Du jag tänkte köpa den där blåa mobilen där borta, är det ok för dig eller tror du att det kommer växa ut en snopp på mig då?

Så gick jag därifrån och han fick stå kvar morrandes eller tjurig eller hur han nu kände sig. Jag blev förbannad och gick iväg för att dricka lite gratis kaffe och titta på nya snygga köksknivar som jag vill ha. Helst i svart då. Så jag kan känna mig lite manlig i köket.

Inga kommentarer: