lördag 27 augusti 2011

så var lördagen förbi.

Idag har det varit en schemalagd dag för att allt skulle hinnas med men det var inte så svårt att få till då det bara var roliga saker inplanerade :)

På förmiddagen skulle vi iväg till Camilla och Robert och ta en fika. Tobbe och Robert åkte iväg till Bauhaus för att handla lite brädor, de har startat upp ett projekt att bygga ramp i garaget nämligen. Inte vårt garage som tur är för det skulle aldrig få plats :)

Så hann vi med en massa prat och lite bråk mellan barnen men sen blev även de sams. Det kan vara svårt i den här åldern och lära sig att dela med sig. Ibland kan jag även ha viss förståelse för om man tänker sig in i hur man själv vill ha det vill faktiskt inte jag heller dela med mig av alla mina saker. Det är inte alltid lätt att vara barn.




























































Sen blev det bråttom hem för där väntade Alice med sin mamma och pappa. Det blev lite mera fika och mys ute i solen. Förresten, vart kom solen ifrån? Jag hade liksom planerat att vinterstäda trädgården i helgen men... ja... det kanske är läge att ta fram poolen igen? :)

















Efter mycket härligt prat och sällskap blev barnen trötta och sugna på kvällsmat. I väntan på den skulle det pärlas ett halsband. Så var den dagen slut och nu är jag både svettig, trött och har en nöjd känsla i hela kroppen. Om inte sambon min hade så ont i handen skulle dagen vara fulländad.


Inga kommentarer: