fredag 19 augusti 2011

regn och lek



Efter att barnen sovit middag klädde jag på dem och mig själv regnkläder för att plaska lite i vattenpölarna som fanns. Om det är något jag lärt mig sen jag skaffat barn så är det att regn är bara positivt för barn och mestadels negativt för vuxna. Tråkigt tyckte jag och tänkte att jag kan väl också ha roligt i regn. Och faktiskt så var det kul i regn. Att få stampa i en stor vattenpöl och se hur mycket det stänker och springa i stövlar på gräset och få den härliga plask-känslan, den är faktiskt rolig!

Sen var det dags att ta in lite kultur i familjen och jag tog barnen till biblioteket för att låna nya böcker. Sen fick de använda sina paraplyn som de är så förtjusta i också. Jag älskar själv bibliotek och innan jag skaffade familj var det alltid biblioteket jag besökte när jag hade tråkigt. Det finns liksom alltid något man vill uppleva och läsa om.

Sen blev det kvällsmat och efter kvällsmaten lite sagor och lite pussel. Nu är det snart god natt för mig för jag gissar att natten inte kommer vara helt perfekt då Kajsa krånglat de senaste dagarna.


















































Inga kommentarer: