söndag 21 augusti 2011

lite bla bla bla

Himlars vad mitt liv är fulländat. Det känns så skrämmande och bara för att jag egentligen inte har något stort att oroa mig för ser jag till att oroa mig just för att jag inte har något att oroa mig för. Liksom känslan -Ja, men så här perfekt kan ju inte livet gå hela tiden, när ska katastrofen ske liksom?

Ja så aldrig kan jag slappna av och vara... nöjd... eller vad man kan kalla det.

Nåväl, idag så var det loppis på förmiddagen som gällde. Å hjälp vad jag älskar loppis! Så mycket roligt man kan hitta. Jag gick igenom barnens kläder inför vintern förra veckan och insåg att det fattades regnkläder till Matilda. Jaha tänkte jag, det får vänta tills lönen för nu har vi inte råd med nya. Så vips, så hittade jag så fina regnkläder i perfekt storlek till Matilda på loppis. Hela 20:- kostade dem. Som hittat liksom. Och leksaker för 9 kronor. Hem kom jag med två stora påsar och jag hade sammanlagt lagt ut 45 kronor för allt.

Sen var det dags att rensa rent trädgården och göra en öppning i garaget så man åtminstonde kan ta sig in. Sen blev klockan 15.00 och familjen skulle cykla till Ann-Sofie och hennes familj för lite fika. Tobbe blir jag galen på förresten för sen han gjorde illa ryggen för tre dagar sen har han varit otroligt påfrestande. Så himla rastlös för han inte kunnat göra nåt. Så han går här hemma och muttrar och tjurar och tycker livet är en pina. Jag trodde det skulle hjälpa med att umgås med goa vänner men nehe tji fick jag. Så nu har han dragit iväg för att spela golf i alla fall. Det får bära eller brista och antadligen kommer han komma hem med stora smärtor. Men vad fan, killen är snart 40, man kan ju tycka att han kan ta hand om sig själv och inse när det inte funkar.

Inga kommentarer: