måndag 29 augusti 2011

lite om dagen

imorgon börjar skolan. Det känns faktiskt helt ok att dra igång igen. Komma tillbaka till verkligheten liksom. Men som alltid när man inte vet vad som väntar en är det självklart lite pirr i magen.

Igår hade jag träff med scrapbooking-gänget. Vi sågs här hemma och satt hela eftermiddagen och kvällen och bara scrappa och myste. Tiden gick som vanligt sjukt fort framåt.

Idag var det lite segt på förmiddagen. Tobbe vaknade upp på ett mummel-mutter humör så det behövdes inte mycket för att hitta en anledning att sura lite extra. Inatt ska han göra sitt första arbetspass efter semestern så jag kan bara gissa att det låg lite tankar om det bakom hans humör. I alla fall tröttnade jag efter ett tag och jag och barnen tog en tur in till marieberg. Jag brukar samla på mig lite "måste fixa och köpas i marieberg" listor och sen dra iväg och beta av. Det blir faktiskt inte så ofta som tur är. Kanske en tur i månaden ungefär. Det är också vad min ekonomi klarar av. Helt sjukt att jag kunde gå in i det där varuhuset och faktiskt ha det rätt bra på kontot för att sen komma ut fyra timmar senare med lite skralare konto. :(

Det viktigaste målet var elgiganten. Tobbe köpte en ny mobil som var extremt dyr för ca två veckor sen och några dagar senare sänker de priset med 500 :-. Så jag tog reda på deras prisgaranti och gick till kassörskan och bad henne sätta tillbaka 500:- på mitt konto. Så efter det kändes det helt plötsligt motiverat att gå och shoppa :)

Så fick Matilda ett utbrott mot en kille inne i köpcentrumet. Det förvånade mig stort med hennes beteende och hon fick sig en rejäl utskällning efteråt. Hon höll på att spela ett dataspel och en liten 3:åring sprang förbi henne för han hade siktat in sig på nåt. Hon fick tokutbrott och drog tag i hans luva och puttat omkull honom på marken. Han började gråta och jag blev chockad. Det beteendet har jag aldrig sett förut! Så fick hon ge en förklaring och den var att han hade varit i vägen. Den var inte godtagbar tyckte jag för han gjorde faktiskt illa sig. Så gick vi därifrån och himlars vad hon skämdes. Det där förstod hon direkt att det var fel.

Nä nu är det sängen som väntar. Där inne ligger två små sötnosar och snusar och värmer upp min säng. Att jag inte kröp ner där tidigare :)

Inga kommentarer: