tisdag 30 augusti 2011

en sak som får mig att må bra

jag har en känsla i trafiken. Ett ögonblick som alltid får mig att må rysligt bra. Det är när man kommer körandes och fordonet framför mig väljer att köra lite långsammare av olika anledningar. För att slippa stoppa hela trafiken väljer då den här bilisten att köra på kanten så mycket som möjligt. För att underlätta för mig som vill köra om. Och här kommer pirret. Det händer när man väl lyckats köra om bilen och väljer att blinka på båda sidorna som tack. OCH DE VÄLJER ATT TACKA TILLBAKA. Det sker oftast genom att lysa med helljuset en kort stund. Det är då det bara bubblar i magen på mig och jag måste bara le med hela min mun. Det är så artigt, så snällt och så proffsigt gjort att tänka på andra fast man inte ens känner den personen. Jag har ingen aning om vem som sitter i bilen framför mig men jag väljer att tacka honom för att han hjälpte mig och han väljer att säga varsågod med sin bil. Det är så underbart vackert så jag kan inte låta bli att rysa.

Inga kommentarer: