fredag 19 augusti 2011

bakar bröd och in till naprapat lite akut.































Morgonen spenderades med brödbak. Normalt sett brukar jag baka glutenfritt bröd till hela familjen men fy sjutton vad dyrt det blir i längden. Så idag tänkte jag ge mig på att baka med vanligt mjöl. Men jag hör till dem extremt känsliga så inte kan jag ens vistas i samma rum där mjöl just används. Så det blev att tillverka ett munskydd och sen ge mig in i brödbaket. Sen tillkommer det andra problem också. Inga maskiner kan användas då det riskerar att hamna mjöl in i maskinen. Så allt fick göras förhand så som man faktiskt alltid gjorde innan den perfekta bakmaskinen uppfanns.

I alla fall så blev det bröd tillslut och det skulle läggas på jäsning i en timme. Då kommer Tobbe hem efter att ha spelat golf. Lite väl tidigt tyckte jag för han brukar vara borta flera timmar. Ett stort stön och suck och ilska hörde jag i hallen och där står han med världens ryggvärk. Jaha, lämna bullbaket på jäsning och in till en naprapat inne i örebro. Det visade sig vara en blödning mellan kotorna och en kota som hamnat fel. Blödningen kunde han inte stoppa men kotan kunde han lägga rätt tror jag. Så blöder gör han fortfarande och ont har han så hela familjen lider med honom. Nu är det sängläge som gäller för honom och mitt bröd fick jäsa i 2 timmar och 40 minuter. Men oj vad de blev populärt i alla fall. Adam kom över och de njöt av brödet hela familjen så det kändes bra som plåster på såret.


...


Inga kommentarer: