tisdag 30 augusti 2011

ett litet fynd..


nä nu sjutton får det vara nog. 45 minuter tog det att söva Kajsa till sömn. Matilda 10 minuter. Hon är ju aldeles för liten för att strunta i middags-luren, eller? Jag kommer antadligen ha förskola 8-12 här framöver. Tar hem dem lagom tills Kajsa ska sova och så kan jag låta Matilda ta det lite lugnt en stund. Men det är ändå intensiva dagar på förskolan och Kajsa måste vara helt färdig om jag struntar i middags-luren.

Väntar på att Tobbe ska komma hem från jobbet. Jag har shoppat... en sak som jag drömt om i många många år... :






















Ett ställ för mina scrapping-papper. Nu har jag så svårt att vänta tills han kommer hem. Jag vill så gärna visa honom mitt fynd. För ja, det var ett fynd. Några hundralappar billigare än jag tänkt köpa den för.


Så har mamma fyllt år idag. Vi överraskade henne med att åka och hälsa på efter jobbet. Sune var hemma och inte vet jag om de planerade att umgås bara dem två men det var för sent att ångra oss. De hade heller inte mage att köra ut oss så vi stannade på kvällsmat :) Matilda blåste upp en massa ballonger och jag hade köpt en snygg korg med färskt bröd i.


Nu är det äntligen kväller. Jag ska ögna igenom litteraturen som ska läsas och sen blir det sängen för min del.





Inga kommentarer: