torsdag 4 augusti 2011

lite snabbt bara


Jaha nu är det sommar och semester och med det lite större glapp mellan uppdateringen av bloggen.

Mycket har hänt men det är inte lönt att uppdatera för mycket. Vi har varit i en vecka nere i skåne och hälsat på Tobbes släkt. Han har en årlig spelning där som är väldigt fin och välordnad, biljettinsläpp 200:- styck och drygt 260 personer som kommer. Det gick väldigt bra hans spelning och jag tycker mig hör skillnad varje år när han spelar. Det är kul att det ger resultat med tanke på hur många timmar han spenderar på övning.

Nåväl. Idag har vi haft en semesterdag som kan kallas mysig och helt perfekt. Började med en stillsam morgon men det lugnet varade inte länge. Klockan 9 skulle Tobbe föräldrar skjutsas till tåget då det är dags för dem att åka hem till paris igen. Så passade jag och barnen på att städa deras rum, det behövdes! Konstigt är det mera stökigt nu kväll än det var i morse...

Så kom Adam efter att han ätit sin frukost och jag och barnen och Adam åkte och slängde lite skräp som skulle ha gjorts för länge sen! Så blev det dags för lunch och den skulle gästas av Wille och hans pappa Lars. Men han insåg att tiden inte räckte till så han avböjde i sista minuten. Men så fick vi syn på våra nya grannar som flyttat in och passade på att bli lite bekanta med dem över en snabb lunch. Så kom pappan över som jag tror hette Mattias och sonen som hette Mio och deras kusin över för att äta lite. Trevlig familj, de verkar helt ok!

Så blev klockan 14.00 och vi hade bokat upp en lekträff med Camilla och hennes familj. De ska ha lite försenad bröllopsfest nu på lördag och Tobbe ska spela där. Så lite förberedelse krävdes och uppsättning av partytält osv.

Vid 16.00 hade jag lovat Ann-Sofie att ta deras son Wilmer så han skulle slippa följa med till marieberg för att handla en massa tråkiga saker. Så Wilmer och mellersta killen Gustav gjorde mig och barnen sällskap över kvällsmaten. Tobbe fick fritid och drog snabbt som tusan iväg för att spela golf.

Så blev barnen hämtade av deras mamma och lugnet kom i huset.
Så kom Matilda fram till mig och sa
"-Mamma, vilken underbar dag vi haft idag!" Och bättre avslut på dagen kunde man knappast få :)

...

Inga kommentarer: