måndag 31 januari 2011

söndagsmiddag och renovering

Sovmorgon till 6.15 och jag känner mig som en helt ny människa!. Det gör så himla stor skillnad att få vakna efter 6.00 i stället för före 6.00.

Igår var det söndagsmiddag hos mamma. Rikard, (halvbror) och hans tjej var på besök. Han har flyttat till Stockholm med henne så jag har inte sett dem sen i somras. Han hinner förändras en hel del när man ses så sällan men jag har heller aldrig sett honom så trygg och självsäker som igår. Det var väldigt skönt att se, det känns som han äntligen landat och kommit på vad han vill göra.

Idag väntas plugg på förmiddagen sen är det bamsegympa för Matilda och Kajsa och jag ska iväg till biblioteket. Jag hoppas på att det finns en bok ledig där som jag verkligen behöver. Jag hoppas Tobbe vaknar relativt tidigt också även fast han ska jobba natten. Vi har börjat renovera badrummet igår och jag är nyfiken på att fortsätta.

Sen bokade vi resa till Paris igår. Jippi, i maj åker vi dit en sväng, borta 6 dagar. Jag har inte fått schema än på skolan för maj så det blir en överraskning hur mycket jag kommer få jobba extra på. Men Paris, å vad skönt att få komma bort!!!

Inga kommentarer: