fredag 21 januari 2011

Fredag hela dagen

Fredag idag. Jag tvekar lite mellan att ställa in träningen idag som är 17.30-19.00. Tanken är ju att vi ska avsluta veckan med fredagsmys och den kan jag ju inte vara med på då. Samtidigt skulle jag behöva gå på det här passet, har bara hunnit träna en gång den här veckan.

Idag väntas plugg efter att jag lämnat barnen kl 9.00. Jag tänkte hämta dem 12.00 idag, efter lunchen så de får sova här hemma. Skönt med en kort fredag och igår var jag så effektiv att jag hinner ta en kort plugg-dag idag.

Vi (mestadels jag, Tobbe har inte klarat det ännu) har infört en regel här hemma att vi bara får handla på fredagar, och skulle vi inte hinna på fredagen får vi ta det på torsdag eller lördag. Resten av dagarna ska vara shoppingfria vad det gäller både mat och annat. Detta för att undvika dessa strö-köp som uppstår hela tiden. Tanken är att det ska bli bättre ekonomiskt då men jag vet inte. Tänkte testa det här en månad så får vi se om det håller.

Sen var vi och kollade på hus igår. Det blir inget av det, var alldeles för dyrt och behövdes både dräneras och byta ut cyllarna som håller upp hela huset. Aldrig!! På måndag ska vi kolla på ett annat hus som Tobbe är väldigt förtjust i men jag är lite tveksam. Jag har vissa ovanliga
kriterier vad det gäller hus, det måste vara två våningar med trappa. Det ska vara trähus, det ska helst vara gammalt men inte i dåligt skick, bara så där charmigt gammalt så det går lite snett lite här och var. I mina drömmar bor jag fortfarande kvar i vårt gula hus som jag växte upp i och jag tror jag vill efterlikna det huset i mitt drömhus.

Imorgon ska vi iväg till Storstenshöjden och åka skidor. Ska bli så roligt, första gången för Matilda att prova sina nya skidor. Hoppas hon inte ger upp efter första taget bara.

Jaha, nu har jag gått upp 4.45 varje morgon hela veckan. Man får visserligen en hel del gjort på morgonen men det blir ju desto mindre av kvällen. Nu ska jag börja läsa lite medan barnen leker på sitt rum.

Satt och tittade på vilka kort jag skulle framkalla igår. Då kom den här bilden upp på Matilda när hon är 8 månader. Minns knappt den tiden men det är kul att tänka tillbaka.



Inga kommentarer: