torsdag 13 januari 2011

sista dagen för kursen imorgon

imorgon är det redovisning sen är det helg! Ska bli så himla skönt att kunna släppa den här kursen samtidigt är jag skraj inför nästa för den verkar vara väldigt krävande med mycket litteratur och många lektioner. Men den verkar samtidigt så himla intressant så jag ser fram emot den i alla fall.

Det blev sent ikväll för barnen och det märktes när jag kom och hämtade dem. De har haft det tufft nu de senaste dagarna och idag kom jag 15.15 fast jag som sagt brukar hämta dem 12.00. Matilda var på riktigt tjurigt humör och så är hon bara när det varit lite för mycket för henne. Hon blängde ilsket på mig när vi kom hem och sa -"mamma, du får inte hämta mig så här sent från dagis, jag blir så arg på dig då!". Lilla gumman. Så omedveten om omvärlden och att andra kanske inte lever enbart för henne. Det gör ont när hon säger så fast jag kan inte göra någonting åt det.

Jag har fått god kontakt med två tjejer i skolan och det ska bli synd att inte få träffa dem igen när jag slutar kursen på fredag. En utav tjejerna tror jag att jag kommer fortsätta ha kontakt med för hon och jag delar samma intresse och jag gillar att umgås med henne.

Nu ska jag plugga lite för inte får man rast för att det är kväll. Det blir tidig säng-gång ikväll för nu har Kajsa vaknat 4.14 de senaste fyra nätterna och det tar på både krafterna och humöret.

Inga kommentarer: