lördag 22 januari 2011

morgon. Återigen morgon

Upp fort på morgonen. 5.45. Bra Då hinner jag lägga i en tvätt innan Matilda vaknar. Ser att torktumlaren är full, jaha, då får jag vika lite tvätt också.
Fixat, nu är det välling som skriks i bakgrunden. Byta blöja, sätta på kläder, ge välling. Okej, ett tyst barn. Då hinner jag plocka ur diskmaskin. Bra. Halvvägs skriker nästa barn inne i sovrummet. Springer dit innan hon väcker Tobbe som jobbat hela natten. Välling, vill ha välling nu!! Ojojoj, kris som vanligt. Jaha, varför gjorde jag inte två satser samtidigt?

Två barn fått välling. Dags att förbereda mig själv. Har visst inte hunnit klä på mig än. Oj, är klockan så mycket? Av med kläder, på med andra kläder. Brer mig en smörgås medan jag fortsätter med diskmaskinen. Tar med mig smörgåsen och börjar plocka upp allting i tv-rummet. Och så var det packningen ja, barnen måste ha extrakläder med sig. Och Kajsa hade visst spillt välling på tröjan. Av med kläder, på med andra. Stänger av Bolibompa, skrikande barn som fortfarande vill sitta i soffan och mysa. Skynda skynda!! Måste iväg nu! Går ut och packar in allting i bilen. Inte glömma att packa barnen också! Kör iväg och inser att jag glömt kamma håret. Funderar i bilen på väg till skolan

Är det värt det här? Vad eller vem stressar man för egentligen?

Inga kommentarer: