onsdag 12 januari 2011

Matildas födelsedag

Idag har vi firat Matildas födelsedag. På morgonen sjöng jag och Kajsa för henne innan det var dags att lämna barnen på förskolan. Det blev lite tidigare än vad vi brukar lämna, barnen brukar normalt gå mellan 9-12 men idag skulle jag vara inne i stan klockan 9 så idag blev det lite tidigare. På förskolan fick Matilda bjuda på en kalastårta till alla barnen. Problemet var att de fick den efter maten, precis innan de skulle sova. Det var kanske inte så genomtänkt. Inte fick vi dem till sängs då. Fulla med socker. Tobbe åkte iväg och fixade presenter in i sista sekund så kunde de somna i bilen. Men det blev hackigt och ingen bra sammanhålld sömn så Matilda var väldigt trött när de kom hem.

Jag var hemma klockan 15.00 och barnen var i katastrof skick. Trötta och fulla med socker. Matilda mår alltid illa när hon äter godis eller kakor och ofta så spyr hon så det är alltid lite oroligt när hon får i sig sånt. Som tur är blir det väldigt sällan. Sen kom Adam och mamma över och det var dags för presenter. Hon fick ett rit-staffli där man kan rita på båda sidorna. Bra för syskon. Sen en bok, prinsess kläder och lite andra kläder. Sen fick hon ett par skidor från Tobbe och mig med pjäxor. Tanken är att vi ska komma iväg och åka skidor snart hela familjen. Hon var så nöjd men oj så trött! Sen hade hon önskat sig våfflor till kvällsmat så det var bara att sätta igång och grädda.

Överlag var det rörigt för att Matilda var så trött och tjurig. Blev för mycket för henne tror jag. Nu på lördag ska det bli barnkalas för Matilda på Childrens museum med alla hennes kompisar. Det tror jag kommer bli mera lyckat.

Matilda med de nya presenterna:











Inga kommentarer: