lördag 15 januari 2011

fredagsmys



Igår var det fredagsmys i högsta högg. Tobbe fick jobba över så han kom hem 17.00 istället för 15.00. Då var det bara att lämna över barn, mat och resten av hushållet och iväg till ICA. Där var det kaos som vanligt men det hade jag ju förväntat mig också. Vi ska försöka handla en gång i veckan istället för varannan dag för att förhoppningsvis få ner utgifterna på matkortet. Just nu ligger vi på 7500 varje månad fast det enligt konsumentverkets hemsida bör vara 5500.

Sen var det bara att åka hem med alla påsar och packa upp allting tillsammans med skrikiga barn.

När väl Kajsa lagt sig tog jag och sambon vårat fredagsmys med favoritmaten: Baguetter med ägg och brieost. Sen fruktsallad efteråt och lite vin. Matilda satt och tittade på film men kom till oss var tionde minut för att se vad vi gjorde :)

Nu idag ska vi ta det lugnt på förmiddagen och gå ut lite. Känns som jag inte hunnit vara ute på hela veckan utan bara instängd på universitetet hela tiden. Annars brukar jag hinna ut varje dag men det verkar som det var goda tider det :) På eftermiddagen väntas kalas för Matilda på childrens. Det blir 7 stycket 3-4 åringar, 2 11-åringar och vuxna med alla barnen. Så det kommer bli fullt hus men jag hoppas jag ska hinna med att umgås med alla :)


Matilda fick ett målarstaffli i present av mamma/mormor som verkar vara en lyckad present! De älskar att stå och måla tillsammans sen har de varsin sida att vara på om de vill det.



Inga kommentarer: