torsdag 27 januari 2011

Letar och letar

Igår hade familjen en liten rastlös dag. Planeringen var att jag skulle plugga på morgonen och Tobbe ta barnen till simhallen. Sen skulle han börja jobba klockan 15.00 och jag skulle ta över. Det är bara det att simhallen var stängd på morgonen. Så det blev en tur till gustavsvik istället. Hela familjen. Det är svårt att vara där med båda barnen ensam och nu hade vi ju lovat dem bad. Så det blev att läsa i bilen och medans dem sov, gick bra det med.

Sen åt vi på Gröna grodan inne i stan. De har så himla god sallad där och sen finns det mat till resten av familjen också. Det är så jätte bra ställe!

Så, dyrt blev det men roligt var det.

Nu väntas plugg innan Matilda vaknar sen ska jag lämna dem klockan 9.00. Idag blir det bara till 12 och det känns skönt. Jag tycker jag känner att hela familjen är sliten just nu.

Vi håller ju på att leta hus. Och även fast vi inte gjort det så länge börjar det kännas lite hopplöst. Jag vet min vän Ann-Sofie sagt att de gett upp för att de inte hittat något de ville ha. Nu ska de bygga eget istället. Jag vet att jag inte höll med dem när de sa så för jag tyckte det fanns väldigt många intressanta hus ute. Nu har vi sett dem flesta som vi är intresserade av men inget faller oss i smaken. Så nu förstår jag den familjens tänk. Nu har vi börjat leta i hallsberg. Det tar emot för hallsberg har för mig alltid varit världens ände och så himla tråkig kommun men när man börjar titta på husen så blir man förvånad över priset. Har nu hittat ett stort hus för 895 000. Det är väldigt snyggt och nästintill klart men ligger i hallsberg. Svårt. Vi kommer bo billigt, antadligen bara behöva en bil eftersom Tobbe kan cykla till jobbet. Men "fel" kommun.

Inga kommentarer: