torsdag 20 januari 2011

husvisning

Vi håller på att kolla på hus lite hipp som happ. Det är inte så bråttom med det och vi är heller inte tvugna att flytta men vi båda känner att där vi bor är det för dyrt för den lilla ytan vi får. Vi betalar ändå 9000 varje månad för den här bostadsrätten och det motsvarar ungefär 1.700 000 miljoner i hus. Det kan man få ett ganska fint hus för.

Idag efter skolan skulle jag möta upp familjen inne i kumla och vi skulle kolla på ett hus. På hemvägen sitter Matilda i baksätet och säger:
-Mamma, jag vill inte kolla på något mera hus, jag vill inte flytta!
-Varför vill du inte det Matilda? Frågar jag.'
-För jag vill bo kvar hos mamma och pappa. Säger Matilda gråtandes. Lilla gumman tror hon ska få flytta ensam till det nya huset. Så går det när man inte är tillräckligt tydlig med allting. Jag hade tydligen sagt till henne att vi ska flytta så Matilda kan få ett eget rum och slippa dela med Kajsa. Då trodde hon att hon skulle få bo i huset helt ensam. Stackars tjejen. Hoppas hon inte har gått runt och grubblat på det här länge.

Nu är det snart fredag. Våran familj kan egentligen bara njuta av en riktig fredag var 15:de vecka då Tobbe jobbar dagtid hela den veckan. Det infaller imorgon. Så imorgon ska vi ha fredagsmys med resten av Sveriges befolkning. Är det Idol eller Lets dance eller vad visas numera på fredagar?



Timbastian, syrrans son var på besök nyligen. Här kör Matilda och Timbastian barnens egna bil som dem fått i julklapp:


Inga kommentarer: