söndag 23 januari 2011

Skridskor och barnkalas

Snart dags att klä på sig och börja dagen men innan dess måste man få vakna till lite först. Jag funderar på att låta Kajsa sova mindre på dagen. Är och har alltid varit emot att hålla på att väcka och låta vara vaken fast de är trött och så, med motivering att jag vet själv hur jobbigt det är att vara trött. Dessutom, om barnen behöver sova så vill jag inte hindra dem från det. Men som sagt, det har ju funkat bra, visserligen med tidiga mornar och sena kvällar men det har funkat.

Fast när man sitter här framför datorn, resten av familjen sover så gott i sängen, och Kajsa och jag leker i datarummet. Då blir jag lite sur och trött och tänker att jag borde nog göra någonting åt det här. Det börjar kännas som att det är någonting hon vill säga mig. Imorse var det 4.15 som vanligt. Likaså resterande två veckorna bakåt. Och med skola i bakgrunden så är det inte hållbart i längden.

Så jag får väl börja korta ner middagsluren. Som det är nu sover hon mellan 1 1/2 (dumma mac datorn, hittar inte "halvt" tecknet) och 3 timmar på dagen. Vi får se. När väl middagsluren kommer och jag märker att hon är helt färdig kommer jag nog inte ha mod till att vilja väcka henne..

Nu på förmiddagen ska vi iväg och åka skridskor hela familjen. Loppis är ju min kära vän, mestadels för att man hittar så himla mycket saker för så sjukt låga priser. När jag var där innan jul hittade jag skridskor till hela familjen, barnens knappt använda, för det gemensamma priset av 60 kr. Fyra par skridskor för 60 kr. Det är därför jag älskar loppis!

Sen bär det iväg till barnkalas inne i Örebro. Matildas gamla trogna kompis Ludde fyller år och det ska firas med en tur till skojlandet. Där har jag aldrig varit så det ser jag fram emot!

Jaha, igår hann jag baka dubbelsats av bröd, koka pasta och göra två olika såser innan 9.00. Idag tror jag ja ska njuta av min dotter en stund och kanske leda henne till barnrummet och få henne att städa lite. Kan behövas.

Inga kommentarer: