tisdag 11 januari 2011

betygen i skolan är underbara :)

Å vad skönt!!! Har precis fått reda på resultatet på B-uppsatsen som jag var så nervös över. VG!!! Å vad glad jag blev. Sen jag började skolan har jag bara fått VG på alla betyg och det är så sjukt bra! Här tänker jag inte vara en tyst svensk och säga något som "ja men det berodde ju inte på mig" Det berodde på mig och alla resultat är på grund av hårt arbete från mig. Att få bekräftat när man kämpar inför en tenta eller uppsats eller framtida lektioner, det är det som gör att man orkar fortsätta. Så här tänker jag vara nöjd. Och lycklig.

När jag pluggade i Jönköping en kort period så var jag alltid sämst i klassen. Jag var den som inte kunde någonting och som fick underkänt på allt. Efter att jag hoppade av den utbildningen var mitt självförtroende på botten. Jag var säker på att min hjärna inte var till för att läsa utan bara jobba med händerna med arbete man inte behöver vara intelligent för. Det tog 5 år efter det innan jag vågade på att söka till universitetet igen och det var så skrämmande! Därför är jag värd detta. Jag är värd att känna mig stolt.

Inga kommentarer: