onsdag 19 januari 2011

livet det rullar fort.

Den här veckan är så fullbokad att jag inte ens får plats med allt i min almanacka. Och det kör ihop sig många gånger. Speciellt på torsdag då jag ska till skolan, Tobbe jobba och barnen ska vara i hallsberg 15.30. Så om inte barnen själva kan sätta sig på en buss och åka dit så får jag prioritera bort någonting. Frågan är vad som är viktigast.

Men ändå vill jag ju ha det så här. Jag väljer ju detta liv och det är ju ingen som tvingar mig. Jag gillar mitt liv mer än någon annans även fast jag är en sån typ som lätt tror att alla andra lever bättre än jag.

Nu har jag pluggat färdigt inför lektion som ska börja 13.00. Ska iväg och äta mat och sen sätta mig i skolbänken igen. Ännu har den nya klassen inte känts så vana och trogna att man kan komma dit utan smink eller oborstat hår så det blir väl en runda till badrummet också. Tacka vet jag ca 10 veckor framåt, då är det inte många som bryr sig längre hur dem ser ut :)

Inga kommentarer: