söndag 9 maj 2010

Vilken natt!

Somnade alldeles för sent igår. Vaknade inatt klockan 03.30. Kajsa var vaken, hade tänt lampan och börjat sjunga Emil-låtar. Jag satt där inne med henne i en evighet och efter evigheten gav jag upp och bäddade till oss på golvet med madrass och massa kuddar. Jäklar vad skönt vi låg! Men så började ret-hostan på mig. Och den retades mer än Kajsa retade mig. Fan!

Upp, dricka en massa vatten, äta en massa tabletter (halstabletter, inga sömntabletter. Men hade jag några såna hade jag lugnt tagit dem vid den arga stunden!)

Tillbaka till Kajsa igen. Hon hostade, jag hostade, hon vaknade, jag vaknade. Ja, lite så höll vi på en timma till. Sen äntligen. 05.00 somnade vi båda två.

Och då, 05.10, vaknade Matilda. Hon kan inte sova om jag inte ligger i sängen. Så ledsen, trött och förtvivlad bäddade jag ner henne i våran säng igen och försökte somna om. Men så kom hostan tillbaka. Och den ville inte sluta. Så här sitter jag, klockan är 05.50 och jag läser om kakel till köket, vilka gardiner som skulle passa till kaklet och så gör jag familjens ekonomi sen 4 månader tillbaka. Det är sjukt tyst och vore det inte för hostan som retas så förbannat så skulle jag må helt ok faktiskt. Jag stör mig inte så himla mycket på att inte få sova en natt. Det är värre om det fortsätter till flera nätter då är det dags för Tobbe att ta över. Men i nuläget när han jobbar och sliter så sjukt mycket med köket finns de absolut ingen anledning att väcka honom.

Inga kommentarer: