fredag 7 maj 2010

dagens schema:

Ny dag. Idag står 7 saker på listan som jag måste fixa innan jag ska hämta barnen om 3½timma. Får se hur mycket jag hinner.

Eftersom jag pluggar kan jag välja mina egna tider att plugga på om det inte är några föreläsningar eller lektioner. Igår valde jag att plugga hela kvällen och tog därmed min fritid till skolarbete. Därför väljer jag att ta min fritid under dagen idag när det egentligen står skola på schemat. Jag älskar den här valfriheten. Den kommer jag sakna mest när jag börjar jobba.

Så, det ska

*städas
*handlas
*göra lunch
*snickra ihop skafferiet och
*maila syrran om några saker.

de andra två punkterna har jag redan hunnit med.

Sedan ska nog Tobbe vakna runt lunch. När han jobbar natt slutar han 7.00, hemma 7.30 och somnar 8.00. Sen sover han till 12.00 ca men oftast mindre. I början trodde jag att det var normalt men när jag lyssnar till andra som jobbar natt så inser jag att det är väldigt lite. Med tanke på hans sömn och kost kommer han nog dö 5 år tidigare än om han skulle träna, äta rätt och sova mera. Men att prata med honom om detta är som att prata med en vägg. :(

Inga kommentarer: