måndag 3 maj 2010

ny dag idag

Solen skiner och det är en ny dag med massa att göra på listan. Fast dagen kan bara bli bra för det är bara bra saker att göra :)

Ska läsa ut den boken vi har tills imorgon. Den handlar om Islam och hur en annan religion kan ställa till problem i klassrummet, såsom att bära slöja, inte kunna vara med på idrotten och inte vilja delta i skolavslutningen i kyrkan. Väldigt intressant ämne som jag kommer få bemöta när jag börjar som lärare. Jag kunde inte hålla mig utan läste halva boken igår kväll och nu har jag bara halva boken kvar.

Sen glömde jag att anmäla mig till nästa kurs jag ska gå. Vilket är katastrof. Det spelar ingen roll att jag går ett program, glömmer man att anmäla sig så kanske man inte kommer in. Jag ringde nyss studievägledaren och hörde med henne. Hon kunde garantera mig en plats i alla fall. Tack, tack å tack för det. Och gör aldrig om det misstagen!!!!

Så, plugga fram till 12.30. Hämta barnen. Iväg och kasta skräp på grovsopor, träffa en kompis och fika, sambon kommer hem och det blir dags för renovering av kök. Det känns som jag har ett så bra liv så jag väntar mig en motgång snart. Man kan inte gå runt och njuta hela dagarna, det är för bra för att vara sant.

Inga kommentarer: