lördag 8 maj 2010

tjänat 2000:- idag

Nu är det kväller. Mmm jag gillar kvällar.

På förmiddagen stack jag och min scrappar vän Madde till stellas för att handla på rea. Lite för mycket handlat men jag mådde himla bra när jag handlade!

Vid lunch åkte vi till våra vänner C, R och L för att äta korv och kaka och dricka och kaffe. Ungarna fick socker, lite mera socker och slutade träffen med mera socker. Så humöret var därefter men jag och Tobbe märkte knappt av det. Förutom när vi upptäckte att det låg en kladdkaka på deras nya snygga soffa! Synd att ingen såg vem som gjorde vad förrens barnen började skrika -"hjälp en bajskotte i soffan!!!" Suck!

Men det är så himla kul att vara där. Vi har känt varandra ett bra tag nu och jag hoppas vi kommer fortsätta ses då och då så fort vi hinner. De är så förstående och lyssnar och berättar så otroligt roliga saker! :)


Vi äter korv och bröd:




Sen har familjen blivit 2000:- rikare. Vi satte ut gamla köket på blocket för 2500 och hade inga stora förhoppningar om att få det sålt. Idag, sista dagen för annonsen att ligga ute, ringer de och vill köpa allt förutom spis, bänken och mikron. Underbart! Det kan vi ju lätt sälja för 500:- och få det priset vi ville ha från början. Så nu sitter jag och är extra nöjd över mina nya scrapping saker. :)

Inga kommentarer: