torsdag 13 maj 2010

går i sömnen hela dagen idag tror jag.

Oj, är det morgon nu? Det känns som jag går i dvala. Mina ögon går bara upp till hälften och den här gången beror det inte på allergin utan den förbannade sömnlösheten.

Kajsa vaknade så glatt 04.55 imorse. Eller inatt eller vad man nu kan kalla det. Och jag var så laxig igår att ja var vaken lite längre än jag brukar. Kaxig för att ja tänkte att det klarar jag, jag får säkert sova lite i alla fall. Och när Kajsa vaknar dröjer det inte länge tills Matilda vaknar. Så länge ett barn är vaket kallar jag det fortfarande inte morgon. Då kan man fortfarande får henne att stanna kvar i spjälsängen om jag står bredvid och håller henne i handen. Men vaknar den andre, då är det bara att sätta igång med morgonrutinerna.

Apråpå rutiner. Jag har köpt ett album där jag tänkte sätta in kort på Kajsa vad hon gör en hel vanlig dag. Så som att vakna, dricka välling, klä på sig osv. Sen scrappar jag ju med varje kort så varje moment tar ungefär 1 timma att göra. Så det kommer ta ett tag innan jag blir klar... men det är så sjukt roligt så det gör inte så mycket.

Lyssnade på barnprogram imorse. Någon klok sköldpadds-pappa sa till sin son att en väldigt viktig uppgift som förälder är att hålla sina barns drömmar vid liv. Och det stämmer ju så väl. För drömma måste man få göra. Och längta. Och hoppas.

Inga kommentarer: